L’exposició sobre l’il·lustre economista alacantí Germà Bernàcer arriba a la Diputació

Organitzada pel Fòrum de Debat Econòmic i la Universitat d’Alacant a través de la Càtedra del mateix nom, culmina així un periple d’un any

Expo Germán Bernácer_1

Els representants de les diferents institucions en la inauguració de l'exposició

Alacant. Dimecres, 21 de setembre de 2022

La sala d’exposicions de la Diputació d’Alacant acollirà fins al pròxim 21 d’octubre la mostra itinerant “Germà Bernàcer, l’economista-humanista alacantí més universal, organitzada per la Universitat d’Alacant a través de la Càtedra Germà Bernàcer i el  Fòrum de Debat Econòmic Germà Bernàcer, amb la col·laboració de la Fundació Mediterráneo. En aquest enclavament finalitza una itinerància que, al llarg d’un any, ha portat la mostra a més d’una desena de ciutats i municipis de la província d’Alacant i, més recentment, al Banc d’Espanya a Madrid.

L’acte inaugural ha comptat amb la participació de la vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària de la Universitat d’Alacant, Catalina Iliescu; el president del Fòrum de Debat Econòmic Germà Bernàcer, José Martín de la Leona Herrero; el diputat d’Innovació i Agenda Digital, Juan de Dios Navarro, i la directora de la Càtedra Germà Bernàcer, Enar Ruiz Conde.

L’exposició commemora que el 2021 es van complir 90 anys des que Germà Bernàcer (Alacant, 1883), l’economista alacantí que ha tingut una major projecció i influència internacional, s’incorporara al Banc d’Espanya per a dirigir, juntament amb Olegario Fernández-Baños, el recentment creat departament d’estudis del banc emissor.

Catalina Iliescu ha destacat l’enorme importància de la figura de Germà Bernàcer, “el nostre economista i humanista de gran talent i ressò mundial” de qui ha ressaltat les seues aportacions noves en el seu camp de coneixement. Iliescu, que s’ha mostrat “molt orgullosa” del treball realitzat per les institucions organitzadores de la mostra, considera que és “la cirereta del pastís” el fet que acabe en la Diputació d’Alacant i ha volgut destacar la seua riquesa expositiva, ja que està composta per panells explicatius, publicacions de la Universitat d’Alacant i d’un audiovisual realitzat pel Taller d’Imatge.

Així mateix, el president del Fòrum, José Martín de la Leona, ha destacat la labor que realitza la institució, que aglutina alguns dels despatxos professionals més rellevants de la província, “per a donar la màxima projecció a la figura i l’obra de Germà Bernàcer i, també, projectar la importància que té la província d’Alacant. Estem convençuts que aquesta mostra està contribuint notablement a rescatar de l’oblit aquest insigne alacantí, de talla universal, que va realitzar grans aportacions a la ciència econòmica mundial, però que també va ser un magnífic docent i un amant de la seua terra. Aquest esdeveniment ens permet posar en valor l’extraordinària i desconeguda figura de Bernàcer i mostrar la seua dimensió polifacètica, intel·lectual i humana. És una exposició que tots els alacantins han de visitar”.

El diputat d’Innovació, Juan de Dios Navarro, ha assenyalat que “El diputat d’Innovació, Juan de Dios Navarro, ha destacat la gran importància de la figura de Germà Bernàcer, com un alacantí autodidacta i innovador de projecció mundial. Ha mostrat la seua satisfacció per la presència de la mostra en la seu de la Diputació d’Alacant i ha ressaltat el compromís de la institució per a donar a conèixer la seua vida i la seua obra en tota la província, per a situar-lo en el lloc que li correspon per l’altura dels seus assoliments”.

Per part seua, la directora de la Càtedra, Enar Ruiz, ha dit que “Germà Bernàcer és un dels il·lustres intel·lectuals que van convertir les primeres dècades del segle XX en la més florent època de la cultura alacantina. Bernàcer és una ment privilegiada, un economista humanista que captiva no sols per la seua obra, sinó també per la seua persona. Bernàcer és una joia alacantina que, avui dia, continua sent poc coneguda. Però amb l’ajuda de tots això està canviant”.

La mostra es podrà visitar fins al 21 d’octubre a la sala d’exposicions de la Planta Baixa de la Diputació, de dilluns a dissabte, en horari d’11.00 h a 13.00 h i de 17.30 h a 20.00 h.