Arranquen en les UA les Jornades Sarteco promogudes per la Societat d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors

Del 21 al 23 de setembre es presentaran un total de 114 comunicacions científiques de contrastada rellevància

Sarteco

Inauguració de les Jornades Sarteco 2022 en la UA. (Font: Twitter)

Alacant. Dimecres, 21 de setembre de 2022

La Universitat d’Alacant (UA) acull, del 21 al 23 de setembre, una nova edició de les Jornades Sarteco. Aquest esdeveniment, organitzat per la Societat d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors i el Departament de Tecnologia Informàtica i Computació de la UA, integra les XXXII Jornades de Paral·lelisme (JP2022) i les VI Jornades de Computació Encastada i Reconfigurable (JCER2022).

Entre els dos congressos, es presentaran un total de 114 comunicacions científiques de contrastada rellevància. A més, hi haurà tres conferències convidades de primera rellevància internacional a càrrec de Telefónica Tech, ARM i la Universitat de Trento.

La celebració conjunta d’aquestes activitats constitueix un referent nacional imprescindible per a la comunitat científica agrupada en Sarteco. Aquestes jornades faciliten col·laboracions i sinergies i potencien les oportunitats de transferència tecnològica a la indústria.

En el context de les jornades, tindrà lloc el Concurs "La teua Tesi en Tres Minuts" ("Your PhD Thesis in Three Minutes" ) que pretén premiar els millors treballs de tesis recents en l’àrea de la informàtica, així com la segona edició de el Concurs "El teu Treball Fi de Màster en Tres Minuts" que pretén fer el mateix amb els millors treballs de fi de màster.

Durant aquests dies, els participants també tenen l’oportunitat de fer el curs gratuït de #RVfpga (RISC-V FPGA) d’Imagination  impartit per Daniel Ángel Chaver i Luis Piñuel, procedents de la Universitat Complutense de Madrid.

D’altra banda, aquesta edició comptarà amb la tercera edició de Sarteco-PRO o Sarteco-Professional per a crear un pont entre empreses amb tecnologia punta i joves investigadors, per a donar  l’oportunitat de poder aparellar demanda laboral amb talent i vocació jove.

Sarteco

La Societat Espanyola d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors (Sarteco) és una associació de caràcter acadèmic i científic, sense ànim de lucre, fundada el 2006 amb el principal objectiu de contribuir al desenvolupament científic i tecnològic a escala nacional en l’àrea de l’arquitectura i la tecnologia dels computadors, així com de promoure la investigació, la innovació i la transferència de tecnologia entre els diferents agents involucrats en l’avanç d’aquesta disciplina.