Roberto Sánchez Mantecón, quart en la Copa del Món de Triatló de República Txeca

En diferents proves celebrades el cap de setmana, l’equip femení es va proclamar campió d’Espanya sub-23 i David Cantero, campió júnior

Gültigin Er, també de l’equip d’elit de la UA, va quedar subcampió del Campionat dels Balcans

Roberto Sánchez Mantecón_Montreal 2022

Alacant. Dimecres, 14 de setembre de 2022

Els triatletes de l’equip d’elit de la Universitat d’Alacant continuen acumulant èxits setmana rere setmana en les diferents modalitats de competició, algunes tan rellevants com els campionats mundials, puntuables per a la classificació per als pròxims Jocs Olímpics de París.

Aquest és el cas de Roberto Sánchez Mantecón, un dels principals baluards de l’equip universitari. El triatleta valencià va aconseguir el cap de setmana passat quedar en la quarta posició de la prova de la Copa Mundial que es va disputar a Karlovy Vary, ciutat de la República Txeca. Cal matisar que la classificació per als Jocs Olímpics s’obté mitjançant un còmput de punts obtinguts en diferents proves durant els dos anys de classificació i que, sumat a aquest meritori quart lloc, el novè lloc aconseguit fa dues setmanes a València, pot significar un gran pas per al resultat final.

En la mateixa prova, Xisca Tous va aconseguir la setzena posició, un resultat que, tot i ser menor que la quarta posició del seu company, també li aporta puntuació per al classificatori i que, tenint en compte resultats anteriors, col·loquen la triatleta universitària (actualment només s’entrena en l’equip, però serà inscrita en la pròxima convocatòria que s’òbriga) com a seriosa candidata a participar en l’olimpíada.

D’altra banda, destaquen els resultats aconseguits per l’equip femení, que es va proclamar campió d’Espanya sub-23 en la prova disputada aquest cap de setmana a Banyoles. Individualment, Yaiza Saiz, Sara Alemany i Josefina Flores van quedar en quarta, cinquena i sisena posició sub-23 i en vuitena, desena i setzena, respectivament, en la general. En el mateix campionat, l’equip d’elit universitari va aconseguir un altre triomf important amb la victòria de David Cantero en categoria júnior.

Finalment, cal destacar els resultats d’altres dos triatletes de la UA. Gültigin Er va aconseguir la plata en el Campionat dels Balcans, disputat a la ciutat de Zagreb, també aquest cap de setmana, mentre que Luis Miguel Velásquez va quedar en dissetena posició en la Copa d’Amèrica de Triatló a la ciutat colombiana de Santa Marta.