Universitat d'Alacant Fundació General
Inici - Exposició
 El ROSTRO EFÍMER art públic Página d'inici Enviar Email vacio Universitat d'Alacant

La imatge publicitària és el rostre efímer de la ciutat contemporània. El projecte el rostre efímer planteja una utilització distinta del suport publicitari urbà.

L'exposició urbana El Rostre Efímer es renova amb les noves propostes d'altres cinc creadors. En el període d'octubre a desembre El Rostre Efímer obre el seu espai expositiu a creadors de fora de la ciutat d'Alacant, tant de la província com de la resta d'Espanya i Europa. En la nova edició predomina la fotografia.

EL ROSTRE EFÍMER Art Públic planteja una utilització distinta del suport publicitari urbà. Un total de deu artistes estableixen un diàleg entre art i publicitat a través de les seves propostes sobre el format MUPI* de mobiliari urbà destinat a fins promocionals.

El projecte es realitza en dues edicions consecutives, en cadascuna de les quals cinc artistes plantegen un total de deu propostes que es plasmen en cinquanta mupis distribuïts per distintes zones de la ciutat.

Cada proposta fonamenta el seu significat a l'enfrontar-se des d'un context urbà al repte d'un espectador de passada que entrelluca els seus continguts des de l'expectativa de la imatge publicitària.

Sense per això constituir la seva única raó de ser, EL ROSTRE EFÍMER Art Públic pretén oferir a tots els ciutadans d'Alacant i als seus visitants, inclosos aquells que habitualment no visiten els museus, un acostament al fenomen de l'art contemporani que contribueixi a subsanar la profunda fissura existent entre l'art actual i la ciutadania.

“EL ROSTRE EFÍMER Art Públic” permet una lectura des de la individualitat de cada obra, igual que com intervenció col·lectiva en un gran espai públic.

EL ROSTRE EFÍMER Art Públic és un projecte realitzat gràcies a la col·laboració del Vicerectorat d'Extensió Universitària i de La Fundació general de la Universitat d'Alacant, del Patronat de Cultura de l'Ajuntament d'Alacant, la Caixa d'Estalvis del Mediterrani, El Ring i la FNAC.

S'ha posat a la disposició del públic interessat un tríptic que mostra la situació dels mupis participants en: PIC (Universitat Alacant) i Fundació General UA, Patronat de Cultura, Centre 14, FNAC, CAM Obra Social, Seu Universitària i El Ring.

* MUPI: Paneles luminosos que muestran carteles publicitarios en ambas caras. A veces también se encuentran integrados en las marquesinas de autobuses.

Expositors

Localització MUPIs
Plano MUPIs Alicante   Plano MUPIs San Juan
Alacant   Sant Joan