// 26.11.2018 - 13.01.2019 / Sala CUB

MERCÈ DÍAZ, LUISA PASTOR, SILVIA VIANA

Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani
Universitat d’Alacant

La Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani es va crear l’any 2015 amb l’objectiu de promoure i contribuir al coneixement i a la difusió de l’art contemporani, especialment valencià, gràcies a la col·laboració entre la Universitat d’Alacant, l’artista Antoni Miró, l’Ajuntament d’Otos i l’Ajuntament d’Alcoi. La Càtedra va nàixer amb la voluntat de ser un nucli de reflexió, debat, recerca i divulgació en el camp de l’Art Plàstic Contemporani, així com de les seues relacions amb el pensament i amb la resta de manifestacions artístiques: literatura, música, o cinema, entre d’altres.

La Universitat d’Alacant, a través Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani, i en col·laboració amb la Fundació Banc Sabadell, va convocar a 2018 vuit beques per a la recerca i producció d’exposicions. Tres de les ajudes s’han destinat a la producció d’exposicions en concepte de materials i publicació del catàleg; tres més per a la recerca teòrica, crítica o històrica de l’art contemporani; i altres dos per a investigar sobre les diferents activitats desenvolupades per Antoni Miró.

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) exposa en la sala El Cub les propostes plàstiques de Mercè Díaz, Luisa Pastor i Silvia Viana, seleccionades per a les ajudes de producció d’exposicions. Mercè Díaz presenta el projecte “Memoria i Identitat”, una reflexió que vincula el temps amb l’espai habitat/deshabitat a través d’un llenguatge multidisciplinari (pintura, fotografia, escultura i obra gràfica). Amb la seua proposta “Cossos de Fàbrica”, Luisa Pastor recupera una sèrie de documents de l’època de la Revolució Industrial a Alcoi des d’on poder (re)construir i visibilizar una memòria alternativa i d’arxiu visual a través de la fotografia, el collage, els mapes o els textos. Per la seua banda, Silvia Viana mostra a través de la seua proposta “Soldats” una pintura de crítica social, una mirada cap a aquells soldats -homes i dones- que qüestionen l’ordre establit i lluiten per defensar i crear una societat més justa i igualitària.