Ciència i Art s'uneixen en el MUA a través de l'obra de 30 artistes amb l'exposició "Mirades"

La UA i la Fundació Jorge Alió presenten aquesta mostra artística de la visió i la mirada per a la prevenció de la ceguesa

El MUA prepara un programa d'activitats paral·leles sobre la temàtica de l'exposició per al mes de febrer

Alacant 23 de gener de 2014

El Museu de la Universitat d'Alacant va acollir anit la inauguració de l'exposició “Mirades. Mostra artística de la visió i la mirada” en col·laboració amb la Fundació Jorge Alió i Vissum Corporación Oftalmológica, una mostra per a prevenir de la ceguesa que conjumina ciència i art a través de la visió de 30 artistes, guardonats en les diferents edicions del Certamen Nacional de Pintura Mirades que convoca la Fundació Jorge Alió.

El rector de la UA, Manuel Palomar, va inaugurar anit l'exposició junt amb el professor Jorge Alió, la presidenta executiva de la Fundació Jorge Alió, María López, i el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés.

L'acte inaugural va comptar amb una actuació a càrrec de les artistes Maryla Dabrowska i Pilar Carrasco, aquesta última invident, les quals van pintar en directe un quadre utilitzant tan sols les mans.

Durant la intervenció, Palomar, va assegurar que la UA està fent una aposta ferma per la cultura com a motor social i també per dur a terme accions d'índole acadèmica, artística i formativa amb els departaments. El rector va destacar també la importància d'establir una col·laboració permanent amb institucions i entitats de la província i va aprofitar l'ocasió per a convidar la Fundació Jorge Alió a col·laborar en el projecte Mirada Solidària que la UA desenvolupa a Cuba gràcies al Departament d'Oftalmologia.

Per la seua banda, el professor Jorge Alió va voler subratllar que “es tracta d'una de les poquíssimes exposicions temàtiques de caràcter internacional sobre la visió, destinada a la projecció de l'objectiu principal de la nostra professió: cuidar la visió”. Alió va assegurar que “la idea d'aquesta exposició va sorgir en aquesta universitat i, catorze anys després, hi torna amb un fons de 115 obres, de les quals exposem 30”.

La presidenta executiva de la Fundació Jorge Alió, María López, va afirmar que el Certamen Nacional Mirades va sorgir fa 8 edicions per a atraure l'atenció dels artistes i l'àmbit cultural cap al problema de la ceguesa. “Per primera vegada, gràcies a la col·laboració de l'ONCE, hem imprès nous cartells per a aquesta exposició en braille”, hi va afegir López.

Concretament, aquesta exposició inclou aquelles obres que, a criteri dels jurats de les edicions celebrades del Certamen Mirades, van rebre el primer premi així com les guardonades en la categoria Millor trajectòria professional i artística, els premis Fundació Jorge Alió, Millor Artista Novell, Artista amb Discapacitat Visual i Mirades Hispanoamèrica.

La mostra estarà oberta al públic fins a l'1 de març de 2014.

Activitats Integrades

El Museu de la Universitat d'Alacant ha dissenyat un ampli programa d'activitats integrades al voltant de la temàtica de l'exposició, amb una jornada, projeccions i una taula redona durant el mes de febrer.

El programa començarà el 4 de febrer amb la jornada “L’òptic-optometrista en entitats sense ànim de lucre: Fundació Jorge Alió per a prevenir la ceguesa”. “Un món de colors” serà el tema central de la segona activitat, el 14 de febrer, amb la projecció del documental Color i activitats experimentals relacionades amb la visió del color. El 17 de febrer serà el torn de la taula redona “On pot treballar un òptic-optometrista?” i el programa finalitzarà el 28 de febrer amb la sessió “La vida en estèreo”. L'última sessió inclou la projecció del documental Ver el mundo en estéreo i activitats experimentals relacionades amb la visió 3D.

Totes les activitats són d'entrada lliure.

(Programa adjunt)

.