L'equip masculí de la Universitat d'Alacant, campió d'Espanya de Triatló Sprint

Fernando Alarza va aconseguir l'or i Roberto Sánchez Mantecón va obtenir el bronze

El conjunt femení universitari va aconseguir el bronze per equips, encara que sense medalles per les seues atletes

Imatge: El podi de la categoria masculina amb Alarza i Sánchez Mantecón.

Alacant. Dilluns, 24 d'agost de 2020

Amb la suma dels temps de Fernando Alarza, que va aconseguir l'or, Roberto Sánchez Mantecón, que va aconseguir el bronze, i el nové i vinté lloc d'Héctor Arévalo i Adrián Sáez, respectivament, l'equip masculí de triatló federat de la Universitat d'Alacant es va proclamar ahir campió d'Espanya en la modalitat de Triatló Sprint en la primera prova d'aquest esport que es disputa durant la pandèmia de la Covid.

Fernando Alarza, atleta de l'equip Universitat d'Alacant que partia com a favorit, va fer bons els pronòstics i es va proclamar campió d'Espanya de Triatló Sprint en la cita que va tindre lloc ahir a Pontevedra i en la qual els 75 triatletes inscrits van prendre l'eixida individualment en la prova de natació, de 750 metres, amb 10 segons de diferència entre ells, i van estar obligats a mantenir distància de 10 metres en la prova de 20 km de ciclisme i distància de seguretat de 4 metres en la carrera a peu, de 5 km. Antonio Serrat, a 21 segons, i Roberto Sánchez Mantecón, també de la UA Triatló, a 57 segons, van completar el podi.

En categoria femenina, Anna Godoy es va proclamar vencedora, seguida de Xisca Tous i Miriam Casillas, que van ser plata i bronze, respectivament. En la competició per conjunts, la huitena posició de Camila Alonso, la 16a de Yaiza Sáiz, la 19a de Sara Alemany i la 33a d'Andrea Fernández van valdre el bronze per a l'equip federat de la Universitat d'Alacant.

D'altra banda, cal destacar que la triatleta Laura Durán, que competeix per a l'equip Saltoki Trikideak però entrena en l'equip de la Universitat d'Alacant amb Roberto Cejuela, va aconseguir l'onzena posició, que li va valdre també el bronze individual en la categoria Sub-23.

Per als atletes dirigits per l'entrenador Roberto Cejuela, aquestes dues medalles per equips suposen un gran èxit atés que és la primera vegada que s'hi aconsegueixen. En aquest sentit, l'entrenador de la UA comenta que "entrenem dur per a arribar a aquests resultats i tant els atletes masculins com les femenines han aconseguit els resultats per als quals treballem". A més, el tècnic destaca que "a causa de la Covid, aquest campionat ha tingut més nivell que altres anys perquè han participat atletes que, en temporades normals, no hagueren participat perquè estarien en competicions internacionals que solen coincidir en dates, la qual cosa fa que siguen més meritoris aquests bons resultats".

Imatge: L'equip de la Universitat d'Alacant al complet a Pontevedra.