La Universitat d'Alacant oferirà quatre Concerts de Nadal interpretats per l'OFUA

Els concerts comptaran amb les actuacions de les sopranos Teresa Albero i Laia Cladellas i el tenor Javier Peláez. Com a novetat, l'OFUA actuarà en el Centre Comercial Gran Via d'Alacant i el concert del dia 21 en l'ADDA tindrà un caràcter solidari a benefici de Càritas Alacant

Alacant, 20 de novembre de 2013

La Universitat d'Alacant ha presentat aquest matí en roda de premsa la programació dels seus tradicionals Concerts de Nadal a càrrec l'Orquestra Filharmònica de la UA sota la direcció de Mihnea Ignat. Enguany, el programa inclou quatre concerts per al mes de desembre que tindran lloc en l'Auditori ADOC d'Elda el 18, el 19 en l'Auditori El Teular de Cocentaina, i dos concerts més el dissabte 21: al matí, el Concert en Família en el Centre Comercial Gran Via i a la vesprada el Concert Rotary-Universitat d'Alacant a benefici de Càritas en l'Auditori de la Diputació d'Alacant (ADDA).

Els concerts de Nadal comptaran amb les actuacions de les sopranos Teresa Albero i Laia Cladellas i el tenor Javier Peláez, que acompanyaran com a solistes l'OFUA en les seues actuacions. El director de l'OFUA, Mihnea Ignat, explica que ha dissenyat un programa molt amè, que inclou obres conegudíssimes per al públic basant-se especialment en el repertori espanyol amb obres com El sombrero de tres picos, de M. de Falla, o la Suite de l'òpera Carmen, de G. Bizet. No obstant això, l'atractiu del programa el constitueix en gran mesura la incorporació al programa d'àries i duos famosos d'òpera i sarsuela que, en combinació amb les obres esmentades més amunt, valsos cèlebres i altres sorpreses, conformen un programa molt atractiu per a qualsevol tipus de públic i que cerca satisfer les preferències musicals de tothom.

Com a primícia absoluta en la ciutat d'Alacant, l'OFUA interpretarà un especial Concert en Família el dissabte 21 de desembre a les 11:30 hores, en el Centre Comercial Gran Via d'Alacant, entitat que s'incorpora com a nou patrocinador de l'Orquestra Filharmònica de la UA. Segons el director titular i artístic de l'OFUA, Mihnea Ignat, aquest concert té com a objectiu principal acostar la música clàssica als espais no convencionals i a un tipus de públic que d'una altra forma no tindria accés a la gran tradició cultural de la música clàssica. Serà un concert divertit, participatiu durant el qual els més menuts de la família podran viure molt de prop una orquestra filharmònica i podran interactuar de forma directa amb el seu director i amb els músics. Es pretén d'aquesta forma desmuntar a poc a poc els prejudicis i les falses percepcions que sobretot les generacions més joves han anat desenvolupant últimament en relació amb la música clàssica.

El mateix dissabte a la vesprada, l'OFUA actuarà de nou en l'Auditori de la Diputació d'Alacant a les 20:00 hores, on oferirà el Concert Rotary-Universitat d'Alacant, que tindrà una finalitat benèfica i la recaptació de la qual es donarà íntegrament a Càritas Alacant. Així ho ha anunciat Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, acompanyat per Francisco Carreras, president del Rotary Club Alacant Port, i Jaime Pérez, director de Càritas Diocesana Oriola-Alacant. Jaime Pérez ha afirmat que en aquests moments la seua diòcesi està atenent cent mil persones, dels quals prop de 3.500 estan vivint en el carrer, motiu pel qual el vicerector ha destacat la importància d'aquest concert per la seua finalitat solidària en aquestes dates especials. L'entrada costa 15 euros i es pot adquirir en Instanticket (també s'ha habilitat Fila 0), en qualsevol dels dos clubs rotaris i una hora abans en la taquilla del propi auditori.

La roda de premsa ha comptat amb l'assistència dels patrocinadors de l'OFUA, entre els quals es trobaven Manuel Peláez, president de la Fundació Manuel Peláez, Paco Carreras, president del Club Rotary Alacant Port, Purificación Berdejo, gerent del Centre Comercial Gran Via, i Héctor Dorado, en representació de Vectalia. L'acte també ha comptat amb la presència de Pepe Cremades, de l'Auditori ADOC d'Elda, i Lucía Gomis, directora de la Fundació General UA.

Concerts de Nadal de la UA

- Dimecres, 18 de desembre, Auditori ADOC, Elda (19:00 hores)

- Dijous, 19 de desembre, Auditori El Teular de Cocentaina (20:00 hores)

- Dissabte, 21 de desembre. Concert en Família. Centre Comercial Gran Via, Alacant. (11:30 hores)