L'OFUA participa aquest dissabte en la Marató Rossini al Palau de les Arts de València

Maraton_Rossini

Alacant. Dijous, 27 de febrer de 2020

El Palau de les Arts Reina Sofia de València organitza una marató d’activitats participatives amb motiu de l’estrena de l’òpera Il viaggio a Reims, de Gioachino Rossini, coincidint amb el dia que complia anys, el 29 de febrer. Entre aquestes activitats, dissabte, 29 de febrer, a les 12.00 hores, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) oferirà el concert Rossini: Obertures i àries d’òpera, acompanyada de la soprano Ascensión Padilla i amb direcció de Tobias Gossman. L’entrada és lliure, limitada a la capacitat de la sala.

La Marató Rossini, del 20 al 29 de febrer de 2020, pretén posar en relleu la passió que l’artista sempre va mostrar per la música i per la cuina, com a autèntic bon vivant. En col·laboració amb diverses institucions, s’han organitzat taules redones sobre la cuina en temps de Rossini; activitats didàctiques sobre alimentació saludable i nutrició al Mediterrani; xarrades introductòries específiques; recitals; música de cambra; projecció de pel·lícules i òpera en cinema, i concerts simfònics, amb l’objectiu de posar en valor un dels compositors més importants del segle XIX.

Programa de l’OFUA

G. Rossini (1792 - 1868)
Obertures: El barber de Sevilla; La italiana a Alger; Semiramide
Àries: «Una voce poco fa», d’El Barber de Sevilla; «Sombre forêt», de Guillem Tell
Soprano: Ascensión Padilla
Direcció: Tobias Gossmann

Ofua_Adda

Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant OFUA

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant es va crear el novembre de 2005 com a plataforma estable per al desenvolupament i perfeccionament dels estudis musicals. Integrada per cinquanta joves músics, l’OFUA duu a terme una important tasca formativa per als seus membres i constitueix el mitjà de trobada per a estudiants universitaris, dels diferents conservatoris i escoles de música de les nostres comarques.

Tobias Gossmann, directorTobias_Gossmann

Va nàixer a Siegen (Alemanya). Va cursar els estudis professionals en la University of Music and Performing Arts de Viena, lloc en el qual va estudiar violí, piano i direcció orquestral, on se li va concedir el diploma artístic amb els més alts honors. La seua carrera professional va començar com a líder i concertino de l’orquestra de cambra vienesa Maurice Ravel Ensemble. Més tard va ocupar la plaça de concertino associat en l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona durant més de deu anys. A partir de 1999 decideix dedicar-se fonamentalment a la direcció orquestral, i celebra la seua presentació oficial amb l’Orquestra de Cambra d’Andorra. Des de llavors ha sigut convidat a dirigir la Festival Orchestra of Canford (Anglaterra), la Folkwang Chamber Orchestra Essen (Alemanya), la Radio FM Orchestra Sofia (Bulgària), la Radio Orchestra Pilsen (República Txeca), la George Enescu Philharmonic Orchestra (Romania), l’Orquestra de Cadaqués, l’Orquestra Filharmònica d’Oviedo, l’Orquestra d’Extremadura (Espanya) i la Bottega Armonica i l’Orchestra Internazionale di Italia (Itàlia).

A Àsia ha dirigit entre 2001 i 2007 l’Orquestra Nacional de Tailàndia i la Super World Orchestra del Japó. En 2009 i 2013 va tornar al Japó com a director titular de l’Orquestra Simfònica Camerata XXI i el 2017 amb l’Orchestra Internazionale di Italia.

Ascension_Padilla

Ascensión Padilla, soprano

Nascuda a Alacant, Ascensión Padilla ha rebut formació reglada en centres professionals de música d’Alacant. Rep classes de tècnica vocal, interpretació i escenografia amb la soprano uruguaiana Jovita Gómez Couto des de 2004. Ha realitzat recitals al Teatre Principal d’Alacant, a Les Cigarreres, a l’Ateneu d’Alacant, a l’Aula Cultural de la CAM, a l’Auditori ADOC (Elda), al Teatre Castelar (Elda), al Teatre Calderón (Alcoi), a l’Auditori d’Altea i a la Seu Ciutat d’Alacant, així com a Florència i amb l’Orquestra de Cambra de París una gira per Alemanya. Ha representat els rols principals en Lucia di Lammermoor de G. Donizetti, La Bohème de G. Puccini i El duo de l’africana de M. F. Caballero.