L'equip de futbol sala femení de la UA s'estrena en lliga a casa davant de l'Orense

Les universitàries pretenen aconseguir els primers punts de la temporada després de perdre el partit inicial davant del les campiones actuals

Serà l’estrena en la pista de la UA de les quatre noves incorporacions amb les quals compta el tècnic Carlos Moreno

L'equip de futbol sala femení de la UA en la seua estrena de lliga, la setmana passada.

Alacant. Divendres, 20 de setembre de 2019

L’equip femení de futbol sala de la Universitat d’Alacant s’estrenarà demà dissabte com a local en l’actual lliga en un partit en què s’enfrontarà a l’Orense CF, a les 18 hores, en el pavelló del campus universitari amb entrada gratuïta.

Les jugadores de Carlos Moreno, un dels equips aspirants a alçar-se amb el títol de Lliga en la màxima categoria nacional, van iniciar la competició la setmana passada en la pista de les campiones actuals, el CD Futsi Atlético Navalcarnero. Malgrat que el marcador va acabar molt inflat, amb un 11-2 per a les locals, el partit va tenir dos períodes molt diferenciats, un marcat per l’encert golejador de les madrilenyes i un altre en el qual les forces van estar més equilibrades. Per aquest motiu, l’objectiu del partit de demà dissabte passa per sumar els primers punts per a les universitàries.

Aquest partit servirà d’estrena com a locals de les quatre incorporacions que ha fet la Universitat d’Alacant per a aquesta temporada. En concret, es podrà veure Consuelo Campoy, campiona d’Europa amb la Selecció Espanyola; Sara Navalón, internacional absoluta que torna a Alacant, on ja va jugar durant sis temporades; Rocío Gómez, de tan sols 21 anys i ja convocada també amb la Selecció Espanyola, i la portera Cristina García, cordovesa de 24 anys, que agafa el difícil relleu de Jennifer Pedro, que abandona la pràctica de l’esport professional.

Dirigides per Carlos Moreno, amb Alberto García com a preparador físic i Rafa Fernández com a entrenador de porteres, i amb Ana Costa en la secretaria tècnica, la plantilla es completa amb les jugadores Mónica Castillo; Paola Cartagena; Elena García Martos; Carmen García Rincón; Elena González de Pablos; Raquel Martínez Sadoc; Ángela Mingot; Lara Terrés i les germanes Ana María i María Ángeles Pino Cabrera.

Novetats en la competició

Amb l’objectiu d’acréixer l’afició al futbol sala femení, la Federació Espanyola ha introduït diverses novetats en el sistema de competició en els seus títols principals. La Lliga es disputarà sistemàticament de play-off entre els quatre primers classificats en acabar la fase regular. Per contra, baixaran directament a Segona Divisió els quatre últims classificats. En la Copa de la Reina, la novetat radica en el fet que es disputarà sistemàticament de lligueta amb els 16 millors equips de Segona i els equips de Primera, dels quals eixirà una final a quatre que es disputarà en la mateixa data i lloc que la Copa del Rei masculina.

Notícies relacionades: La Universitat d’Alacant reforça l’equip de futbol sala femení amb quatre fitxatges