El MUA lliura dissabte els premis del seu Concurs de Tallers Didàctics

2.800 estudiants d’infantil, primària, secundària i batxillerat de 47 centres de tota la província han participat enguany en els tallers del MUA

Imatge del lliurament de premis de l'any passat

Alacant. Dijous, 13 de juny de 2019

Dissabte, 15 de juny, el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) entregarà els premis del seu tradicional Concurs de Tallers Didàctics, que enguany arriba a la dinovena edició: a les 11 hores tindrà lloc el lliurament de premis per a secundària i batxillerat, i a les 12.30 hores serà el torn per a infantil i primària. En total, durant aquest curs 2018/2019 han participat en els Tallers Didàctics del MUA 2.800 escolars d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat de 47 centres educatius de totes les comarques d’Alacant. De tots ells, enguany el jurat n’ha seleccionat i premiat setanta-set.

Remedios Navarro i David Alpáñez, responsables de l’Àrea Didàctica del MUA, detallen que el criteri triat per a aquest any ha sigut mostrar les fèrtils i estretes relacions entre l’art i la literatura. El MUA compta amb una col·lecció que supera les 1.600 obres artístiques contemporànies i «cada curs acadèmic en seleccionem una vintena. Enguany hem configurat la mostra “Paraules visuals” d’acord amb el criteri “art en la literatura”, i hi exposem cal·ligrames, poesies visuals, fotopoemes, poemes objecte, etc.», expliquen. Els tallers didàctics s’han plantejat entorn dels continguts d’aquesta exposició, integrats per una visita guiada dialogada per a analitzar com els artistes contemporanis expressen a través de la plàstica les emocions i els sentiments de la poesia, s’inspiren en els personatges de la literatura per a crear les seues obres o narren històries a través d’imatges; i pel taller en si, adaptat a les diferents edats dels participants. D’infantil a tercer de primària van realitzar l’activitat «Escenari de conte», i de tercer de primària fins a segon de batxillerat van dur a terme l’activitat «Microescenografies»

Des del començament, el propòsit de l’Àrea Didàctica ha sigut acostar, sensibilitzar i fer comprensible la creació contemporània als visitants, «i els tallers didàctics són la nostra eina preferida» afirmen els responsables, i afegeixen, «hem comprovat que els conceptes que transmetem els aprenen més bé a través de l’experimentació. De manera que la nostra motivació màxima ha sigut dotar els participants dels instruments necessaris per a comunicar a través de la pràctica artística».