L'equip de triatló de la Universitat d'Alacant obté plata i bronze en la prova de la Copa del Món a Madrid

Sánchez Mantecón va aconseguir el seu primer podi amb un bronze, per darrere de Lasse Lührs, tots dos entrenats per Roberto Cejuela

La creu de la moneda va ser per a Fernando Alarza, un dels favorits de la prova, que va patir un contratemps en la seua bicicleta

Alacant. Dilluns, 6 de maig de 2019

L’equip de la Universitat d’Alacant es va convertir el principal triomfador en la prova madrilenya de la Copa del Món de Triatló que es va disputar ahir. Roberto Sánchez Mantecón, amb el seu primer podi en prova mundial, un bronze, i l’alemany Lasse Lührs, amb la plata després d’un esprint que va haver de recórrer a la photo-finish, van situar el conjunt universitari en dos dels tres llocs del podi. Tota una fita per als de Roberto Cejuela, tècnic de l’equip, que només van ser superats per Justus Nieschlag.

I això, a pesar que la sort no va estar del costat d’un dels favorits de la prova i exponent de l’equip de la Universitat d’Alacant, Fernando Alarza, que va rebre un colp en la bicicleta que li va trencar el canvi, de manera que només va poder aconseguir una meritòria trenta-vuitena posició.

Amb aquest podi, Roberto Sánchez Mantecón, de tan sols 23 anys d’edat, fa un pas endavant i si situa com una de les principals promeses del triatló nacional impulsat en gran manera pels entrenaments en el grup d’elit del tècnic de la UA Roberto Cejuela, que explica que «el resultat ha sigut excel·lent. Únicament la mala fortuna de Fernando el va privar de lluitar per la victòria. Havíem preparat com a objectiu aquesta competició perquè era en una data molt bona, entre la Sèrie Mundial de Bermudes, on Fernando va ser novè i va pujar a la segona posició del Mundial, i Lasse, que va quedar vint-i-tresè, i la prova de Yokohama en dues setmanes, amb la Copa del Rei i el Campionat d’Espanya Universitari entremig. Per això, és un període en què busquem el millor rendiment possible».

«És una llàstima perdre per una mil·lèsima de segon, però estem molt satisfets per aconseguir el primer podi en Copa del Món per a Lasse i Roberto que, amb vint-i-tres anys, és un gran treball», afegeix l’entrenador de l’equip de triatló de la Universitat d’Alacant.

Notícia relacionada:

Fernando Alarza inicia les Sèries Mundials amb un bronze a Abu Dhabi