Dos atletes de l'equip de triatló de la UA competeixen demà en les Sèries Mundials

Fernando Alarza i Lasse Lührs prendran part en la primera carrera de 2019 de màxima competició mundial de la disciplina

El conjunt liderat per Roberto Cejuela aconsegueix resultats excel·lents en el duatló de la Comunitat Valenciana

Expedicion_DuatlonCV

Expedició del triatló UA en el Duatló de la Comunitat Valenciana

Alacant. dijous, 7 de març de 2019.

Fernando Alarza i Lasse Lührs, dos dels exponents principals de l’equip de triatló de la Universitat d’Alacant, prendran part en la primera carrera de les Sèries Mundials de Triatló (WTS, per les sigles en anglès) que tindrà lloc durant les jornades de demà i dissabte que ve a Abu Dhabi, capital dels Emirats Àrabs.

Amb el dorsal número 6, Fernando Alarza serà un dels vuit representants espanyols en la prova i, segons els mitjans especialitzats en la disciplina, és una de les grans expectatives de la competició perquè és la primera que fa de la mà del seu entrenador en la Universitat d’Alacant, Roberto Cejuela. També amb la preparació de Cejuela en l’equip de la UA, eixirà amb el dorsal 41 Lasse Lührs representant la seua Alemanya natal. Tots dos competeixen entre els 55 millors atletes mundials del triatló i, mentre que l’objectiu de l’alemany passa per aconseguir punts per a la classificació als Jocs Olímpics de Tòquio 2020, Alarza «lluitarà per estar en el podi», segons paraules del tècnic.

Aquesta és la primera de les vuit proves que formen el calendari de les WTS. La competició masculina començarà demà a les 11 hores (hora espanyola) i la femenina a les 13 hores (hora espanyola). Seran retransmeses en directe per Teledeporte. Les següents cites passaran per Bermudes (27-28 d’abril), Yokohama (18-19 de maig), Leeds (8-9 de juny), Mont-real (29 de juny), Hamburg (6-7 de juliol), Edmonton (20-21 de juliol), i la gran final, a Lausana (29 d’agost-1 de setembre).

Victòries en duatló

D’altra banda, l’equip de triatló de la Universitat d’Alacant ve d’aconseguir resultats excel·lents en proves que han tingut lloc recentment. Roberto Sánchez Mantecón va aconseguir acabar en la posició 14a de la general en la Copa d’Europa, disputada a Lievin, aconseguida per la seua segona posició en la final B, a la qual es va classificar després de passar les rondes prèvies.

En el Duatló de la Comunitat Valenciana, que va tenir lloc el passat cap de setmana a Carcaixent, Jesús Gomar va ser el campió, de la mateixa manera que el conjunt de la Universitat d’Alacant en la competició per equips. Yaiza Saiz, va quedar quarta en la general i subcampiona en la modalitat júnior, mentre que Eva Martín va quedar en cinquena posició de la general. També Adrián Saez va aconseguir un meritori subcampionat en la modalitat sub-23. Carlos Ferrando va acabar dotzè, Ovidi Albert vint-i-unè i Alejandro Torres en la posició 38.

Fernando_Alarza Lasse_Lührs
Fernando Alarza Lasse Lührs