La Universitat d'Alacant crea l'International Summer Program, coorganitzat amb universitats nord-americanes

El Vicerectorat de Relacions Internacionals acaba de publicar la convocatòria de 16 beques per a participar en aquest programa

Alacant, 26 d'abril de 2013

Per primera vegada, la Universitat d'Alacant, a través del Vicerectorat de Relacions Internacionals, ofereix un programa internacional d'estiu sobre matèries universitàries impartides íntegrament en llengua anglesa i coorganitzat amb diverses universitats nord-americanes: l'International Summer Program.

Aquest programa internacional començarà amb set cursos en diferents disciplines acadèmiques que s'impartiran en la UA durant els mesos de juny i juliol, com a part de l'estratègia d'internacionalització de la UA.

Els cursos estan coorganitzats amb universitats nord-americanes (Rutgers, Missouri, Michigan, Memphis, Miami, entre altres) i hi participaran, principalment, professorat i estudiants nord-americans i de la Universitat d'Alacant, a més d'alumnat de diversos països de tot el món.

L'International Summer Program està dissenyat amb un contingut eminentment pràctic i dinàmic, una oportunitat única per a adquirir i millorar coneixements especialitzats en estudis universitaris i impartits íntegrament en anglès, en interacció amb estudiants de diferents països. Aquesta oportunitat de poder assistir a classes sobre Arquitectura o Economia, entre altres matèries, “suposa un gran avantatge, ja que els alumnes estaran envoltats d'altres estudiants i professorat natiu sense necessitat de desplaçar-se fóra del país sense el cost que això suposaria”, segons afirma Jose R. Belda, director del Secretariat de Mobilitat Internacional de la UA. Així coneixeran diferents metodologies i milloraran el coneixement de llengua anglesa aplicat als seus estudis.

Aquesta iniciativa reforça la internacionalització de la UA, en línia amb les Summer Schools o Sessions que ja organitzen moltes universitats europees, però amb l'avantatge de ser cursos coorganitzats i reconeguts per la UA i per diferents universitats nord-americanes.

El Vicerectorat de Relacions Internacional acaba de publicar la convocatòria de 16 beques, 10 d'exempció de taxes per a estudiants oficials de la UA i 6 d'allotjament en la Vila Universitària per a alumnes d'altres universitats, residents fora de la província d'Alacant i en l'estranger.

CONVOCATÒRIA