La UA i els clubs rotaris Alacant i Alacant Port presenten el seu Concert Solidari de Nadal a benefici de Càritas

L’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) interpretarà aquest concert, dirigit per primera vegada per Gerard Pastor com a director convidat, el pròxim 15 de desembre a l’ADDA

Al final de la roda de premsa, UA i rotaris han signat un conveni de col·laboració

Ofua_NadalAlacant, 23 de novembre de 2018

La Universitat d’Alacant ha presentat aquest matí en roda de premsa el tradicional Concert de Nadal Rotary-UA, que interpretarà l’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA) sota la direcció, per primera vegada, del director convidat Gerard Pastor. Igual que en les edicions passades, el concert serà a benefici de Càritas i se celebrarà el 15 de desembre a l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA) a les 20 hores, amb un preu donatiu de quinze euros. Així ho ha anunciat Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esport i Llengües de la UA, acompanyat per Salvador Ordóñez, president del Rotary Club Alacant, Nieves Muñoz, presidenta del Rotary Club Alacant Port, Javier Ruvira, secretari general de Càritas Diocesana Oriola-Alacant, i Lucía Gomis, directora de la Fundació General de la UA.

Ruvira ha detallat durant la roda de premsa que els fons que es recolliran es destinaran al Projecte Véritas de Càritas, un projecte que ofereix una llar de llarga durada a persones en situació de carrer i amb problemes de salut.

Tobias Gossman exerceix la direcció artística anual de l’OFUA, i per a aquest concert el director convidat serà Gerard Pastor, el qual ha triat un programa que inclou obres de Rossini, Txaikovski, Chabrier, Berlioz Suppé i Strauss. Pastor afirma que «és un concert festiu integrat per dues parts amb identitat pròpia». En la primera, l’OFUA interpretarà dues grans obertures: l’obertura de Semiramide de Rossini, una música fresca, original i viva que conjunta a la perfecció amb una formació de joves. En la segona, l’obertura fantasia de Romeo i Julieta de Txaikovski, el compositor celebra l’eternitat de l’amor. Un amor capaç de traspassar tots els horitzons i, fins i tot, la mort. L’obra comença amb una coral fúnebre en clarinets i fagots en la qual ja ens anuncia com acabarà el romanç entre els dos joves. No obstant això, aquesta obra és un camí dur, la lluita de l’amor contra les adversitats per a acabar imposant-se triomfalment per damunt de tota tragèdia. Pastor afegeix que «en la segona part oferim danses, des de la desconeguda i tendra havanera de Chabrier fins al “Vals de l’emperador” passant per la famosa “Rákóczi march”, en aquesta ocasió en l’orquestració que Berlioz va fer per a La damnació de Faust. Volem fer una menció especial de les dues obertures centrals de Von Suppé, un compositor que va tenir molt d’èxit en el seu temps i que encara és viu en les programacions del Concert d’Any Nou a Viena».

Les entrades donatiu ja estan disponibles en www.instanticket.es, en qualsevol dels dos clubs rotaris, Càritas, i una hora abans en la taquilla de l’auditori. Per a aquells que no hi puguen assistir, però vulguin col·laborar amb aquesta causa solidària, s’ha habilitat la fila zero. A més del patrocini específic dels clubs rotaris per a aquest concert, l’OFUA compta amb el suport dels seus patrocinadors anuals: la Fundació Manuel Peláez; Hidraqua, i Vectalia.

Al final de la roda de premsa, els presidents dels clubs rotaris i la directora de la Fundació General de la UA, han signat un conveni de col·laboració per a la realització d’aquesta iniciativa solidària.

GERARD PASTOR

Barcelona, 1984. Va estudiar piano al Conservatori de Música de Sabadell i a l’ESMUC. Es va titular com a pianista primer i director d’orquestra després. En paral·lel va estudiar composició amb diferents mestres entre els quals destaquen David Horne, Bernat Vivancos, Albert Guinovart o Arnau Bataller. Actualment compagina la seua activitat docent com a professor de Piano del Conservatori de Sabadell, la de direcció orquestral i la de productor musical amb el seu segell de producció internacional d’espectacles audiovisuals de gran format Furius. Des del curs 17/18 és convidat per l’ESMUC per a oferir sessions sobre FMOD als alumnes del màster en Composició de Música per a Audiovisuals. Ha treballat amb artistes com Lluís Claret, amb qui va fer la World Première de les obres per a violoncel i piano de Pau Casals i el primer enregistrament discogràfic, amb Chano Domínguez (com a orquestrador), el productor musical del Cirque du Soleil François Bergeron o Michael Nyman. Amb aquest últim va rebre la nominació a Millor BSO en els Premis Ariel de l’Acadèmia Mexicana de Cinema el 2012. En el seu palmarès figuren més de quinze premis, entre els quals cal destacar el Premi a Millor BSO en l’International Idyllwild Film Festival el 2017 per la BSO de Sonata per a Violoncel i en 2018 el Premi a Millor BSO en el Festival Cinespaña de Tolosa de Llenguadoc per «Jean François i el sentit de la vida». Ha sigut director de la Simfònica Tekhné, la Banda de l’Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès, la Cobla Simfònica de Catalunya o el Martinu Ensemble, entre altres formacions. Ha destacat sempre per ser un director involucrat en les tasques de desenvolupament dels conjunts, siga en àmbits amateur, professional o de joves músics. Recentment ha sigut nomenat nou director adjunt de l’Orquestra de Cambra Catalana.