La Universitat d'Alacant acull els primers partits de futbol femení de la història de l'esport universitari a Espanya

El CADU de la Comunitat Valenciana es converteix en pioner en igualtat de gènere en eliminar la modalitat de futbol 7

Les set universitats valencianes van escriure al CSD per a promoure la iniciativa i l’organisme nacional pretén implantar-la l’any 2019

FUTBOL_FEMENÍ

Foto de família dels equips i tècnics participants de la jornada

Alacant. Dimecres, 14 de novembre de 2018

El camp de futbol del campus de Sant Vicent del Raspeig de la Universitat d’Alacant ha acollit avui un important pas per a la igualtat en l’esport universitari. Per primera vegada, dos equips universitaris femenins han disputat un partit de futbol. A diferència del que passava abans i del que continua passant en altres comunitats autònomes, on les estudiants només podien competir per a les seues universitats en la modalitat de futbol 7, avui han pogut practicar l’esport en la modalitat oficial, amb 11 jugadores en cada equip, com és la tradició en modalitat masculina.

Les formacions de la Universitat d’Alacant i de la Universitat Cardenal Herrera CEU han sigut les primeres a disputar els partits corresponents a la primera jornada del campionat, que s’ha completat amb els partits entre les universitats Catòlica de València i Miguel Hernández d’Elx, i entre les universitats de València i la Jaume I de Castelló, tots durant el matí d’avui.

El CADU en aquesta modalitat es disputarà en tres jornades que tindran lloc en tres universitats, que acolliran tres partits cadascuna. Després dels tres dies de partits, les dues millors universitats de la taula classificatòria disputaran la final, el 5 de març del 2019.

Per a poder disputar aquestes trobades de futbol femení, els responsables esportius de les set universitats valencianes van enviar un escrit al Consell Superior d’Esports (CSD), en el qual sol·licitaven aquesta modificació dels programes habituals de competicions universitàries. El principal organisme esportiu espanyol va escoltar la proposta i, a més de permetre aquests primers partits disputats a la Universitat d’Alacant, va informar de la intenció d’adaptar aquesta modalitat esportiva a totes les competicions estatals.

Prèviament al primer dels partits d’aquest matí ha tingut lloc un acte d’inauguració de la jornada que ha estat presidit per Dari Escandell, director del Secretariat de Promoció Esportiva de la UA, acompanyat per José Antonio Rodríguez Sirvent, coordinador del Programa de Competicions Universitàries.

Segons ha explicat Escandell, «aquestes primeres trobades de futbol femení, sense reduir-se al futbol 7, suposen un pas important per a la paritat i la igualtat en l’esport, ja que es diferenciaven les modalitats per gènere», i hi ha afegit que «a més, les universitats valencianes hem sigut pioneres i la UA ha tingut el plaer d’acollir els primers partits, fet que suposa un orgull».

En el mateix sentit s’ha expressat Rodríguez Sirvent, que ha qualificat aquests partits com «un moment històric per a l’esport universitari» i que ha manifestat que «és un símptoma de bon treball que el CSD ens haja escoltat i que s’haja compromès, per a 2019, a fer les mateixes coses en què estem sent pioners en la Universitat d’Alacant».

DARI_ESCANDELL_FUTBOL_FEMENÍ

Dari Escandell, en el moment d’inaugurar els partits d’avui