El MUA inaugura l'exposició antològica "Els mons i els éssers imaginaris de Daniel Escolano"

117 obres cedides per col·leccionistes privats i diverses institucions de les comarques d’Alacant s’exposen, per primera vegada, a la Universitat d’Alacant

L’exposició estarà oberta al públic fins al pròxim 28 d’octubre de 2018

Cartell_Daniel_Escolano2018Alacant. Dijous, 20 de setembre de 2018

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) inaugurarà demà divendres 21 de setembre, a les 20 hores, l’exposició antològica "Els mons i els éssers imaginaris de Daniel Escolano”. La mostra, comissariada per Juan Antonio Roche, comprèn 117 obres cedides per col·leccionistes privats i institucions de les comarques d’Alacant. L’exposició romandrà oberta al públic fins al 28 d’octubre de 2018.

Un recorregut expositiu que arreplega més de quaranta anys de treball i que beu de múltiples influències que l’artista recrea d’una manera singular. Entre les herències d’aquest trobem Dalí, a qui va conèixer personalment, el seu mestre Pedro Picó i el surrealisme. S’hi sumen altres influxos procedents d’universos tan diferenciats com de tradicions culturals i artístiques occidentals i orientals. El Bosco, Matisse, el cine, el còmic i la dansa, entre d’altres temàtiques, formen una manifesta singularitat i una poderosa energia que ens arriba davant de la contemplació dels seus quadres, a més de la psicoanàlisi freudià i les observacions empíriques de la naturalesa.

L’exposició, que s’estructura en quatre parts, comença amb Les forces motores de l’univers i dels éssers que l’habiten, amb apartats relacionats amb la música i la dansa, el 3 com a número de l’equilibri, la seua producció de tema eròtic i d’amor, i la geometria i l’equilibri.

Els éssers que habiten el món és el títol de la segona part, que inclou els quadres d’animals marins, celestes, terrestres i híbrids.

El tercer apartat se centra en Els éssers d’altres mons, que inclou, al seu torn, les sèries d’àngels i dimonis, els mites i les religions, i els cercles sagrats.

L’exposició es tanca amb Univers humà, que fa un recorregut per la seua infància i la seua família, i es completa amb retrats i els cossos nus.

Amb tots aquests ingredients, Daniel Escolano ha construït un univers oníric molt personal plasmat en una concepció de la pintura decorativa, colorista, mítica, mística i transcendent. Sense oblidar que ha format una trajectòria que ha evolucionat des del realisme màgic cap a l’abstracció.

Escolano_obra