L'exposició "Residual" obri les portes al Museu de la Universitat d'Alacant

‘Residual’ és el nom de l’exposició de quatre artistes i un col·lectiu, seleccionats en el programa IV Residències PLUS MUA, que exposen els seus projectes d’art contemporani, del divendres 14 de setembre fins al 21 d’octubre

Amb motiu de la inauguració de l’exposició se celebrarà una taula redona a partir de les 18 hores

Residual_cartel

Alacant. Dijous, 13 de setembre de 2018

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) inaugura demà divendres, 14 de setembre, a la Sala Sempere, l’exposició «Residual», el treball de quatre artistes i un col·lectiu seleccionats en la quarta edició de Residències PLUS MUA, en el qual han desenvolupat cinc projectes d’art contemporani.

Varetes de ferro, antenes, suports metàl·lics, pintura i altres materials configuren aquesta original exposició, protagonitzada per Leonardo Ahr, Diana Lozano Gómez i Álvaro Jaén López (col·lectiu DI + LA GROUP), Rafael Fuster, David Scognamiglio i Miguel Selleres, que presenten les seues obres fins al 21 d’octubre.

L’acte inaugural de la mostra tindrà lloc a la sala polivalent del MUA, a les 19 hores, i una hora abans, a les 18 hores, se celebrarà una taula redona moderada per Bernabé Gómez, tècnic del MUA i coordinador del projecte, en la qual els artistes parlaran de les seues obres.

Artistes i projectes

L’artista alemany Leonardo Ahr presenta el seu projecte L’arquitectura del rastre, en el qual, partint de l’espai urbà com a matèria primera de la creació, mostra llocs abandonats per l’activitat humana, en què recupera els moviments registrats mitjançant la materialització del desplaçament i del rastre, utilitzant vareta de ferro i runa que s’articula en una instal·lació escultòrica per a dotar l’espai de les mateixes característiques dinàmiques.

Blanc. Lectures d’un espai és una obra desenvolupada per Diana Lozano Gómez i Álvaro Jaén López (col·lectiu DI + LA GROUP), que tracta la relació dels conceptes creació i context des d’un procés experimental lligat als espais del museu. D’aquesta manera, la finalitat d’aquest projecte és registrar l’activitat principal que s’hi desenvolupa a partir de les visites i recorreguts que pot realitzar l’espectador pel museu.

En l’obra de Rafael Fuster Parany i cartó es mostra com, a partir de deixalles metàl·liques trobades s’originen les obres d’aquest projecte, que tenen la intenció de dialogar amb l’arquitectura del museu, caracteritzada per una geometria rotunda i pura, tal com la defineix el seu arquitecte Alfredo Payá.

Resistent fragilitat és la composició artística que presenta David Scognamiglio, una obra escultòrica i una intervenció artística, que mostra la reflexió de l’artista sobre la condició humana contemporània, en la qual trasllueix una certa ambigüitat, i en la qual intenta posar en paral·lel les estructures mínimes presents a la ciutat –antenes, suports metàl·lics i altres aparells, que de manera quasi invisible permeten el funcionament de la nostra societat– amb les estructures psíquiques que ens permeten funcionar com a éssers humans.

I finalment, l’artista alacantí Miguel Selleres presenta Mise was here, un projecte de pintura mural, amb un significat intrínsecament lligat a l’exploració del procés creatiu. Mitjançant l’ús de la pinzellada, els colors vius i elements trobats per l’espai, la pintura i el seu entorn són coprotagonistes en un diàleg compositiu que busca harmonitzar l’obra amb el seu context particular.