La UA dedica una sala permanent a la Col·lecció de Daniel Escolano

La Sala Naia del MUA acollirà l'obra que l'artista va cedir a la Universitat d'Alacant, amb peces que es renovaran cada any

Alacant, dijous 10 de novembre de 2016

El 2013 l'artista Daniel Escolano va donar al Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) més de setanta-vuit obres pictòriques de la seua autoria, a més d'una considerable quantitat de dibuixos preparatoris i poemes de l'artista, un generós acte que la UA ha volgut reconèixer dedicant-li un espai permanent en el qual mostrar la seua obra: la Sala Naia del MUA.

El rector de la UA, Manuel Palomar, ha inaugurat aquest matí aquest nou espai, acompanyat per l'artista, Daniel Escolano.

La Sala Naia mostrarà, a partir d'avui, una selecció de l'obra d'Escolano i aquesta selecció es renovarà cada any. Per a inaugurar aquest nou espai, el MUA proposa un recorregut expositiu cronològic pel particular univers de l'artista, a través de dibuixos i pintures que evolucionen des del surrealisme i el realisme màgic dels seus començaments, fins a la depuració de línies i l'abstracció de l'última dècada.

Les trajectòries vital i artística de Daniel Escolano estan íntimament relacionades entre si i no s'entén l’una sense l'altra. «Des de sempre, explica l'Escolano, allò que no tenia m'ho donava el meu món interior, imaginatiu. La meua obra és una galàxia creativa, cúmul de cultures passades i futures. El present l’aporten vostès. He realitzat il·lustracions, joies, poesia, cossos pintats, decoració… els projectes són interminables. La meua paciència és eterna i els meus dies són de quaranta-vuit hores. No cessaré en el meu propòsit que, a través del meu amor infinit, formen part de la seua realitat».

Daniel Escolano ha rebut múltiples influències que ell recrea d'una manera singular. Entre les seues herències trobem Dalí –al qual va conèixer personalment–, el seu mestre Pedro Picó i el surrealisme. A elles se sumen altres influxos procedents d'universos tan diferenciats com la mitologia grecollatina, la religió cristiana, la filosofia budista zen o el món del còmic i del manga, a més de la psicoanàlisi freudiana i les observacions empíriques de la natura.