El MUA presenta la jornada "Mentre dormíem: visualitats extremes davant de la violència de gènere i el feminicidi"

Mentre_dormiamos

Alacant. 23 de novembre de 2015

Amb motiu del Dia Internacional contra la Violència de Gènere, que té lloc cada 25 de novembre, el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), presenta els dies 24 i 25 de novembre, a la Seu Universitària Ciutat d’Alacant, Ramón y Cajal, 4, la jornada titulada “Mentre dormíem: visualitats extremes enfront de la violència de gènere i el feminicidi”.

Impartida per Irene Ballester Buigues, coordinadora de la plataforma web activista Art Contra la Violència de Gènere (ACVG), membre de Dones en les Arts Visuals (MAV) i d’Associació Valenciana de Crítics d’Art (AVCA), pretén mostrar, a través de diferents xarrades, com artistes llatinoamericanes i espanyoles han desafiat totes les formes de mirar el cos femení, i n’han subvertit la invisibilitat, i han generat vincles de sensibilització en l’opinió pública i han brindat una oportunitat única per a desarticular els rols i els estereotips de gènere en les seues creacions artístiques de videoart. L’art contemporani pot servir com a altaveu per a denunciar qüestions socials i possibilitar aproximacions innovadores al tema de la igualtat.