Quatre triatletes de la UA es juguen la classificació per als Jocs Olímpics de París entre març i maig

Roberto Sánchez Mantecón i Xisca Tous estarien classificats avui dia mentre que David Cantero i Marta Pintanel apuren les seues opcions en les pròximes tres cites del calendari de Sèries Mundials Abu Dhabi, Yokohama i Càller

David Cantero

David Cantero triatleta de la UA que esgota les seues opcions de classificar-se per a les olimpíades.

Roberto Sanchez

Roberto Sánchez Mantecón entre els favorits per segellar la classificació per als Jocs Olímpics de París.

Alacant. Dimecres, 6 de març de 2024

Els pròxims tres mesos seran decisius a l’hora de configurar la participació dels atletes en els Jocs Olímpics de París que es disputaran entre els mesos de juliol i agost d’enguany. Una cita a la qual aspiren fins a 4 triatletes de la Universitat d’Alacant: Roberto Sánchez Mantecón, Xisca Tous, David Cantero i Marta Pintanel.

D’aquests 4 triatletes, els dos primers, Roberto i Xisca, estarien classificats ara mateix d’acord amb els criteris de les seues federacions, l’espanyola en el cas de Mantecón i la turca en el cas de Tous. Per part seua, David Cantero i Marta Pintanel tenen opcions de classificar-se si aconsegueixen bons resultats en les tres últimes cites del calendari de sèries mundials –Abu Dhabi, Yokohama i Càller– que es disputaran en els mesos de març i maig i en les quals es permet un màxim de 5 participants per país.

Roberto Cejuela, entrenador de l’equip de Triatló de la UA i director del Secretariat d’Esports de la Universitat d’Alacant, destaca «la proporció que significa tenir 4 triatletes amb opcions als Jocs i que disputen el màxim nivell de competició de manera regular, que representa un 4% del total del món. Percentatge molt difícil de reunir en qualsevol grup d’entrenament del món i, a més, de manera igualitària entre homes i dones, tot un èxit».

Classificació per als Jocs Olímpics

En el cas de Roberto Mantecón, en les sèries de 2023 va fer un gran any en què va mostrar la regularitat amb tres classificacions en el top 10 que el converteixen en un ferm candidat a representar a Espanya en els Jocs de París. Per part seua, Xisca Tous també va completar diverses proves entre les millors 10 classificades de les sèries, fet que unit que competeix per la Federació Turca, en la qual és l’única representant al màxim nivell, confereix a la triatleta de la Universitat d’Alacant grans possibilitats de classificar-se per a les olimpíades d’enguany.

A més de Mantecón i Tous, dos atletes més de la Universitat d’Alacant cercaran la classificació per als Jocs Olímpics de París en les tres pròximes cites de les Sèries Mundials.

David Cantero qui va protagonitzar un 2023 de somni en el qual va aconseguir una setena plaça en el Campionat d’Europa absolut distància olímpica, una medalla de plata en la Copa del Món que va tenir lloc a Tànger, una cinquena posició en la Copa del Món desenvolupada a Huatulco, un onzè lloc en els Jocs Europeu i la victòria en la Copa del Món disputada a València, la qual cosa alhora el va convertir en l’home més jove del món a guanyar aquesta competició. Una trajectòria que el confirma com una ferma promesa mundial que debuta en les Sèries Mundials a Abu Dhabi on lluitarà pel bitllet a París el pròxim estiu.

I Marta Pintanel qui, després d’una temporada 2022 de creixement entre l’elit femenina mundial, s’ha consolidat entre les millors triatletes nacionals i espremerà les opcions per la carrera olímpica dels Jocs Olímpics de París 2024 en aquestes tres pròximes cites del calendari esportiu.

Roberto Cejuela ha apuntat que «l’hivern ha sigut una època de preparació per a aquesta primera cita de l’any. Durant 3 durs mesos, els triatletes han entrenat una mitjana de 20 a 30 hores a la setmana, al costat de les seues companyes».

Referència mundial

Els triatletes han estat dirigits per Cejuela i el seu cos tècnic, una referència a nivell internacional en la investigació, desenvolupament i innovació de l’entrenament en esports de resistència. És per això que «diferents esportistes de tot el món han decidit mudar-se a Alacant per a entrenar i estudiar a la UA com és el cas dels qui han arribat enguany: el bronze mundial júnior 2023, Mathis Beaulieu del Canadà o Andree Buc de Xile, 11a en el Campionat del Món júnior 2023.

L’equip de Cejuela és la punta de llança del projecte esportiu que va començar en la Universitat d’Alacant l’any 2007 en el qual es fusionen la investigació en Ciències de l’Esport i en esports de resistència amb la seua aplicació pràctica a l’entrenament d’esportistes. Un projecte que al llarg d’aquests anys «està donant molts fruits i resultats de nivell nacional i internacional, que ha convertit la UA en referent en esports com el triatló o l’atletisme».

Cejuela també ha recordat que en els passats Jocs Olímpics de Tòquio, l’any 2020, Fernando Alarza, es va convertir en el primer triatleta entrenat en la UA que aconseguia participar en la cita olímpica en la qual va aconseguir finalitzar en la 12a posició.

Cejuela-Roberto Sanchez-Marta Pintanel-David Cantero

Roberto Cejuela, entrenador de l'equip de Triatló de la UA amb els triatletes Roberto Sánchez Mantecón, Marta Pintanel i David Cantero.

Xisca Tous

La triatleta de la UA, Xisca Tous, compta amb grans opcions de classificar-se per a París.