Vuit noves propostes per als Diumenges al MUA

Cartel_diumenges

Alacant. Dijous, 18 gener de 2024

El segon quadrimestre del curs comença amb nova programació de Diumenges al MUA i una oferta de vuit tallers per a tota la família, del 28 de gener al 12 de maig. Els tallers versaran sobre pintura abstracta, estampació, creació col·lectiva, relats visuals per a partitures, dibuixant relacions im-possibles, i tres visites tallers entorn de les pròximes exposicions del MUA: fons del Museu Arqueològic Nacional Dones de les Itàlies Preromanes, col·lecció del MUA-expo anual «Molt de conte» i Mulier mulieris.

La programació arranca el diumenge 28 de gener amb el taller de pintura Abstracció del Paisatge i el termini d’inscripcions per a aquest primer taller s’obri dilluns, 22 de gener. L’artista Sonsoles Masià imparteix aquest taller que busca materialitzar els records d’un lloc especial per a nosaltres amb la creació d’una obra abstracta. Cada participant portarà a l’activitat una fotografia impresa d’un paisatge que haja triat. (Participants: 25 a partir de sis anys).

La segona proposta, per al diumenge 4 de febrer, serà el taller d’estampació Mar. Llums i Ombres, en què Quico Vidal ensenyarà l’ús de diferents tècniques d’estampació amb les quals es representarà la vida marina, la seua fauna i flora. (Participants: 20 a partir de vuit anys).

El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) ultima aquests dies la seua exposició anual, que es titularà «Molt de conte. Relats visuals en la Col·lecció MUA». La mostra s’obri al públic dilluns, 22 de gener, i l’Àrea Didàctica del MUA oferirà una visita taller entorn de l’exposició amb Diumenges al MUA. La cita serà el diumenge 18 de febrer. L’exposició serà el punt de partida per a reflexionar sobre la capacitat de l’art (en format pintura, collage, fotografia o vídeo) per a narrar històries reals o imaginàries. La proposta didàctica consistirà en la realització d’una obra que combinarà dibuix, collage i narració escrita. Es proposarà la creació d’històries visuals, en les quals, però, també siguen presents les sensacions que capten la resta de sentits, així com les emocions i els sentiments que emanen d’aquestes històries. (Participants: trenta a partir de vuit anys. Impartit per Remedios Navarro).

El 10 de març s’impartirà el taller de fotografies intervingudes Coser y Cantar, que proposarà una reflexió al voltant treball de les artistes de l’exposició de Mulier mulieris, utilitzant la fotografia i alguns elements tèxtils que formen part de la tradició històrica femenina, brodant, cosint, apegant i engrapant, usant-los com a elements per a construir nous imaginaris o com a eines de denúncia. La fotògrafa Sol Spinelli dirigeix aquest taller per a vint persones a partir de vuit anys.

El 24 de març serà el torn de MUA. Arquitectura i Fotocollage, un taller de creació col·lectiva per a explorar l’arquitectura del Museu de la Universitat d’Alacant a través de la imatge fotogràfica, per a construir un fotocollage col·lectiu que mostre la diversitat de mirades que es projecten sobre l’espai arquitectònic. (Participants: vint-i-cinc a partir de vuit anys. Impartit per David Mocha, fotògraf).

Partitures per a Contes arriba el 21 d’abril amb relats visuals com a partitures per a una música original, de la mà del músic Carlos Izquierdo. És un taller musical en el qual es dissenyaran partitures pròpies, es faran ambientacions sonores i es crearà música per a acompanyar històries. Una experiència que uneix l’art gràfic amb la narració i el món del so. (Participants: vint-i-cinc a partir de set anys).

El 28 d’abril està programada la visita taller Lars, Protectors de la Llar. Es tracta d’una proposta que parteix del contingut de l’exposició dels fons del Museu Arqueològic Nacional Dones de les Itàlies Preromanes, que el MUA inaugurarà les pròximes setmanes. A través de la realització d’un petit altar lararium, que té l’origen en els cultes etruscos als déus familiars, podrem descobrir les diferents divinitats protectores de la família i de les llars, les quals estaven relacionades majoritàriament amb deïtats femenines. (Participants: 30 a partir de sis anys. Impartit per ARPA Patrimonio).

I posarà punt final a la programació el taller Sauvage. Distància Mínima, el diumenge 12 de maig, «Dibuixant relacions im-possibles». L’artista Silvia Sempere detalla que aquest taller pretén estimular la capacitat associativa dels participants, interactuant en grups familiars o entre amics. A partir d’un conjunt d’objectes quotidians i elements animats (animals i vegetals) es proposa trobar associacions i buscar relacions basades en aspectes formals o de qualsevol mena que, posteriorment, es materialitzaran en un dibuix i collage, fent servir diferents tècniques (Participants: trenta a partir de sis anys).