Comença la dotzena edició del Màster en Interpretació de guitarra clàssica de la UA

Ajuntament, Diputació i Universitat d’Alacant es donen cita demà al Palau del Portalet

2024_inauguracion_master1

Alacant. Dijous, 11 de gener de 2024

El màster en Interpretació de Guitarra Clásica de la Universitat d’Alicanti inaugura una nova edició, demà divendres, 12 de gener, a les 19 hores, al Palau del Portalet d’Alacant (Llauradors 15). El projecte arriba a la dotzena edició liderat per l’Associació de la Guitarra espanyola de la Comunitat Valenciana, de la qual  formen part la UA, la Diputació Provincial i l’Ajuntament d’Alacant. L’acte inaugural comptarà amb l’assistència de la regidora de cultura, Nayma Beldjilali, el vicerector d’Estudis, Qualitat i Llengües, Francisco Torregrosa, i els directors del màster, Carmen Marimón i Ignacio Rodes, i del nou alumnat, procedent del Brasil, la Xina, els Estats Units, Grècia, Itàlia, Mèxic, Portugal i Taiwan. La cerimònia oferirà també un breu recital a càrrec de guitarristes formats en edicions anteriors del màster i es farà lliuraran, com ja és tradició, les ajudes finançades per la Fundació Guitarras Alhambra, la Fundació D’Addario i l’Associació Art de la Guitarra Espanyola de la Comunitat Valenciana.

El diumenge 14 de gener, també al Palau del Portalet, a les 12 hores, comença el tradicional Cicle de Recitals dels Estudiants, integrat enguany per una vintena de recitals en diverses localitzacions de la ciutat d’Alacant i comarques: Seu Universitària Ciutat d’Alacant, Seu Universitària de Calp, Casa de la Música de Les Cigarreres, LAB15 Palacio del Portalet, Programa Cultura en Barris i Programa Anem a la Biblio. El recital inaugural d’aquest diumenge serà interpretat pels estudiants Fábio Fernandes, de Portugal, i Lucrezia Bonasia, d’Itàlia.

Amb motiu de l’inici del nou curs acadèmic del màster, divendres, 19 de gener, arrancarà també el XII Cicle de Guitarra a l’ADDA, en el qual participen els professors del màster David Russell, que actuarà el divendres 19 de gener a les 20 hores (amb obres de Brocà, Borrono, Da Milano, Dalza, Moreno Torroba, Bach, Kleynjans i Tàrrega); Manuel Barrueco, Ignacio Rodes, i, per primera vegada, s’ofereix en aquest cicle un concert de guitarra i bandoneó a càrrec de Sérgio Assad i Richard Scofano. Com a novetat, el programa inclou el guitarrista flamenc alacantí Alejandro Hurtado que presentarà el seu nou disc Tamiz, el guitarrista francès Judicaël Perroy i el Duo Melis, format per Susana Prieto i Alexis Muzurakis.

Cartel_ADDA1
Recitales_estudiantes_2024