Els grups de cambra de l’OFUA ofereixen dos concerts en Còrdova i Alacant amb el patrocini de Vectalia

El Vibrato String Quarter actuarà a l’estació d’autobusos de Còrdova, i el Maestoso Brass Ensemble, a l’estació de tren ADIF d’Alacant

quinteto-maestoso

Alacant. Dimarts, 4 d’abril de 2023

La Universitat d’Alacant va posar en marxa els grups de cambra de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) patrocinats per Vectalia  amb l’objectiu d’oferir concerts de format xicotet en recintes de menys aforament als requerits per l’OFUA. Així van nàixer el quartet de corda Vibrato String Quarter UA, el 2018, i el quintet de vents Maestoso Brass Ensemble UA, el 2022.

La setmana vinent, les dues formacions tenen programades una actuació cadascuna programades per Vectalia. El primer concert tindrà lloc a l’estació d’autobusos de Còrdova a càrrec de Vibrato String Quarter UA, el dimarts 11 d’abril a les 19 hores; i el dilluns 17 d’abril, l’estació de tren d’ADIF d’Alacant acollirà el concert de Maestoso Brass Ensemble UA, a les 18:30 hores.

cuarteto-cuerda-ofuaEl quartet de corda Vibrato String Quartet UA va debutar el maig de 2018 al Teatre Principal d’Alacant i està format pels violins de María García Sivera, Alba Signes i Antonio Milà Martínez, la viola Carles Soler Navarro i el violoncel de Javier Masià Martínez. El grup, que compta amb la direcció artística de Tobias Gossmann, es caracteritza per la seua versatilitat i el seu nivell interpretatiu, i abraça diferents propostes i repertoris. Han realitzat concerts al Teatre Principal d’Alacant, al Museu de la Universitat d’Alacant, en congressos i actes universitaris, així com en certàmens com el Festival Sent-Em.

El quintet de vents Maestoso Brass Ensemble UA sorgeix en el marc de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant i el seu projecte formatiu i pedagògic. Va debutar el juny de 2022 al Castell de Santa Bàrbara d’Alacant, dins de la presentació dels Cursos d’Estiu Rafael Altamira. La seua formació principal està integrada per Javier Lasarte (trompeta), Marc Gosálvez (trompa), Ángel Belda (tuba), Pau Llop (trombó) i Nacho Civera (trompeta). El grup permet sumar amb intensitat i rigor el repertori cambrístic de diferents cartel grupos de cámaraconjunts instrumentals al repertori de la música orquestral, per ampliar així l’espectre i la versatilitat de l’OFUA íntegrament.

Repertori Concert Vibrato String Quarter (11 d’abril. Estació autobusos Còrdova)

· Adagio en sol menor (Albinoni)
· Pizzicato Polka (J. Strauss)
· Cavalleria Rusticana - Intermezzo (P. Mascagni)