El triatleta de la Universitat d’Alacant, David Cantero, aconsegueix la victòria en la Copa Asiàtica de Triatló

L’atleta i estudiant de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport en la UA debuta amb triomf en la competició internacional absoluta

David-Cantero-Copa Continental absoluta de triatlon en Samarkanda

Alacant. Dilluns, 10 d'octubre de 2022

David Cantero, estudiant de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport (CAFD) de la Universitat d'Alacant i membre de l'equip de  triatló de la institució acadèmica, ha aconseguit aquest cap de setmana la primera victòria en competició internacional absoluta en la que ha sigut la seua primera participació en la categoria. Cantero s'ha imposat en la prova disputada el dissabte a Samarcanda (l’Uzbekistan) de la Copa d'Europa d'Àsia en categoria Elit Internacional.

El triatleta de la Universitat d'Alacant aconsegueix debutar amb una meritòria victòria en la seua primera participació internacional absoluta amb tan sols 19 anys i després d'haver aconseguit, fa tan sols una setmana, proclamar-se subcampió en el Campionat d'Espanya de Triatló Sprint, que es va disputar el dissabte 1 d'octubre a la ciutat de Cartagena. Una segona posició que convertia Cantero en l'únic júnior a Espanya, fins al moment, que ha pujat al pòdium en elit.

En el mateix sentit, cal recordar que el passat 27 d’agost, a Banyoles, Cantero va aconseguir pujar a la part més alta del pòdium en proclamar-se campió d'Espanya júnior de triatló, un més dels èxits ja acumulats al llarg de la seua trajectòria com a triatleta, ja que l’any 2020 va començar en proves d'atletisme i un any més tard va aconseguir ser subcampió d'Espanya Sub-20 de cros. En l'àmbit internacional, el seu primer gran èxit va ser la plata en el Campionat d'Europa Sub-20 en 5.000 metres.