El MUA inaugura una nova edició de l'exposició "Mulier, Mulieris"

245 propostes artístiques han concorregut a la VIII Convocatòria d'Arts Plàstiques i s'exposen 27 obres seleccionades pel jurat

“Mulier, Mulieris” participa per primera vegada en el Festival Mirades de Dona

Alacant, 11 de març de 2014

Emmarcada en el programa d'actes al voltant del Dia Internacional de la Dona de la Universitat d'Alacant, demà dimecres 12 de març, a les 19 h, el MUA inaugura una nova edició de l'exposició “Mulier, Mulieris”. El vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, i la directora de la Unitat d'Igualtat de la UA, M. José Rodríguez, inauguraran l'exposició en companyia dels artistes.

La mostra, que estarà oberta al públic fins al 17 de maig, exposarà un total de 27 obres que han sigut seleccionades d'entre les 245 propostes que enguany han concorregut a la VIII edició de la Convocatòria d'Arts Plàstiques, 65 més que l’any passat. Segons els organitzadors, les obres que integren l'exposició les han fetes 25 dones i 3 homes, i hi destaca la diversitat de la procedència dels creadors, que han enviat els treballs des de països com Argentina, Brasil, Perú, França, Itàlia i Suïssa, i amb gran concurrència d'artistes d'origen llatinoamericà a més d'artistes de diferents punts de la geografia espanyola. Les peces que integren l'exposició presenten diversos formats com vídeo, fotografia, pintura, instal·lacions o escultures, amb les quals queda reflectit el caràcter multidisciplinari de la creació artística contemporània.

Els artistes seleccionats en aquesta vuitena edició són Ángeles Agrela, Catherine Armand, Pilar Boullosa, Alejandra Bueno, Lourdes Carcedo, Col·lectiu Crajes (Carla Redón i Jessica Ruiz), Luciana Crepaldi, Chiara De Marco, Georgina Espasa, Catherine Grangier, Susana Guerrero, Inma Herrera, Ana Jiménez, Elena López Martín, Ana Marcos, Mireya Martín, Luis Melón Arroyo, Pilar Moreno, Mathilde de Morny i David Piamonte, Celia Puerto, Laura Ramis, Guillermo Rojas, Juan Carlos Rosa Casasola, María Spissu, Sandra Suárez, Míriam Tello i Elo Vega.

Com a novetat, enguany la convocatòria Mulier participa per primera vegada en el Festival Mirades de Dona, organitzat per l'Associació Dones en les Arts Visuals. L'objectiu d'aquest esdeveniment és dissenyar, durant tot el mes de març, una àmplia programació d'activitats que permeten la fer visible i fer la màxima difusió social del treball de les dones en el sistema de l'art espanyol. Més de mil artistes, crítiques d'art, comissàries i investigadores participen en les activitats proposades en més de 298 seus (museus, centres d'art, galeries i universitats de tot el territori nacional, 28 a la Comunitat Valenciana).

Convocatòria d'Arts Plàstiques “Mulier, Mulieris”

La convocatòria d'Arts Plàstiques “Mulier, Mulieris” posa de manifest com la creació artística contemporània s'ha convertit en un terreny fèrtil per a les recerques que rescaten el llegat de les dones, fan visible el constant i complex procés de transformació de la identitat femenina i tracten diversos conceptes al voltant del gènere. Per aquest, motiu la convocatòria compta amb el suport de la Unitat d'Igualtat de la Universitat d'Alacant, amb l'objectiu de facilitar la reflexió, el qüestionament o la recuperació de la memòria. “Mulier, Mulieris” està dirigida a artistes de qualsevol sexe, edat i nacionalitat compromesos amb la creació de nous imaginaris femenins.