El MUA i el Juan Gil Albert inauguren la nova edició de Trobades d'Art Contemporani

EAC 2018 exposa l’obra de 21 artistes individuals i tres propostes col·lectives amb vuit artistes més, seleccionades entre 152 propostes presentades

Alacant. Dimecres, 9 de maig de 2018

La Universitat d’Alacant i l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert inauguren una nova edició de les Trobades d’Art Contemporani (EAC), demà divendres, 11 de maig, a les 19.30 hores, a la sala El Cub del Museu de la Universitat d’Alacant (MUA). La mostra estarà oberta al públic fins al 21 de juliol.

L’estreta col·laboració entre la Universitat d’Alacant i la Diputació d’Alacant, a través de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert, permet presentar una nova edició de les Trobades d’Art Contemporani. Es tracta d’una oportunitat immillorable per a imbricar la creació més actual entre la comunitat universitària i la societat alacantina en general, segons comenten els seus organitzadors, els quals després d’anys de col·laboració, han consolidat les trobades com una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

En aquesta edició de 2018, la número divuit de la convocatòria del concurs EAC, s’hi han presentat 152 propostes, xifra que suposa un gran èxit de participació i un gran nivell de propostes que mostren l’estat actual de la investigació dels seus autors, la vocació multimèdia i la desbordant creativitat dels quals els porta a entrellaçar amb absoluta llibertat les diferents disciplines artístiques en les seues diferents modalitats amb tota mena de materials, recursos, tècniques i suports.

El jurat ha seleccionat 24 propostes artístiques d’entre totes les presentades, 21 de les quals individuals i tres propostes col·lectives que han confeccionat vuit artistes més.

Com en anys anteriors, la qualitat dels projectes seleccionats per a la mostra evidencia l’excel·lent estat en què es troba el panorama artístic. A través d’una àmplia varietat de llenguatges –fotografia, pintura, escultura, dibuix, gravat i vídeo– s’aborden temes de caràcter social al costat d’altres enfocaments més personals, però sempre des d’un posicionament reflexiu i crític.

Pel que fa a la procedència, deu són valencianes (de les quals, cinc d’Alacant), dues de Madrid, tres d’Andalusia, quatre de la Comunitat Murciana, nou d’altres comunitats autònomes (País Basc, Castella-Lleó, Catalunya i Aragó), fins i tot artistes procedents de Rússia, el Perú i de la República de Xina a Taiwan, que resideixen a Espanya. L’encertada trajectòria dels EAC, ja consolidats en l’àmbit nacional, explica l’interès de nombrosos artistes, alguns amb un itinerari més que brillant, a participar-hi.

Artistes Individuals seleccionats

MARTA AGUIRRE, ROBERTO AGUIRREZABALA; RAQUEL ALBABA; LORENA AMORÓS; MIGUEL BAÑULS; PABLO BELLOT; KATERYNA BOROVSCHI; DEALBACETE; PALOMA DE LA CRUZ; FAUSer; MIQUEL GARCÍA; GINESTAR; MARLA JACARILLA; CARMEN JIMÉNEZ; MARTÍN LÓPEZ LAM; ESTHER PIZARRO; ANA RIAÑO; CLAUDIA RIPOLL; SAL Y SOL; RAMÓN SÁNCHEZ RESALT; JUAN ZURITA.

Propostes col·lectives seleccionades

-SN (Alfonso Fernández i Begoña García)

-LAMANOROBADA (Marta López, Judit Mínguez, Adoración Martínez i Juan Ignacio Rico)

-MARÍA CASTELLANOS&ALBERTO VALVERDE