L'Orquestra Filharmònica de la UA oferirà un concert en el Teatre Principal a benefici de l'Associació d'Alzheimer d'Alacant

El concert tindrà lloc el pròxim 3 de maig, en el Teatre Principal d’Alacant, amb el patrocini específic del Grup Vectalia

Ofua_TeatroPrincipal1 Ofua_TeatroPrincipal2

Alicante. Miércoles, 11 de abril de 2018

L’Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant (OFUA) oferirà un concert en el Teatre Principal de la capital el pròxim 3 de maig, a les 20 hores. El concert tindrà un caràcter solidari a benefici de l’Associació d’Alzheimer d’Alacant (AFA Alacant), i compta amb el patrocini específic del Grup Vectalia. Les entrades ja estan a la venda per un preu/donatiu de 15 €, 13 € i 11 € euros en Instant tiquet,  taquilla del Teatre Principal i AFA Alacant. A més, les persones que no hi puguen assistir però que vulguen col·laborar, podran fer-ho a través de la Fila Zero.

Així ho ha detallat aquest matí en roda de premsa Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esports i Llengües de la UA, acompanyat pel director del Teatre Principal, Francesc Sanguino, Ezequiel Moltó, director de Relacions Institucionals del Grup Vectalia i Luz Rodríguez, presidenta d’AFA Alacant.

Durant la presentació, Carles Cortés ha destacat la importància de l’entitat patrocinadora d’aquest concert, Vectalia, i ha expressat el seu agraïment a la Fundació Manuel Peláez i Hidraqua, com a patrocinadors anuals «ja que sense ells no seria possible dur a terme aquestes actuacions culturals i solidàries», i també ha agraït la col·laboració del Conservatori Superior d’Alacant Òscar Esplà i del Conservatori Professional Guitarrista José Tomás d’Alacant.

En la seua intervenció, Luz Rodríguez ha destacat que «aquest tipus d’accions contribueixen a un doble objectiu; d’una banda, sensibilitzar i generar consciència entre institucions, administracions, entitats, empreses i particulars, però d’una altra, especialment important per a l’associació, és el de recaptar fons per a l’obra d’ampliació dels Serveis de Residència i del Centre de Dia, que l’associació ha emprès recentment».

Rodríguez ha remarcat que l’ampliació d’aquests serveis, sobretot en el cas de la Residència, significa un alleujament per a les famílies que tenen algun malalt d’Alzheimer a la província, ja que les associacions d’Alacant i Alcoi són les úniques de la Comunitat Valenciana que compten amb un recurs d’aquestes característiques i en tot el territori nacional només n’hi ha nou. Recursos insuficients per a una malaltia de la qual es diagnostiquen trenta nous pacients cada dia i per a la qual, de moment, no hi ha cura. A la Comunitat Valenciana la malaltia d’Alzheimer afecta unes 50.000 persones.

Per a aquesta ocasió especial el director de l’OFUA, Tobias Gossmann, ha dissenyat un programa musical que consta de dues parts. En la primera part del programa, el públic podrà gaudir d’un concert per a trompeta i orquestra en el mi bemoll major de Joseph Haydn, que comptarà amb l’actuació especial del solista de trompeta Manuel Latorre, i durant la qual s’interpretarà (I allegro; II andante, III finale allegro). I en la segona part del concert, l’OFUA interpretarà la Simfonia núm. 8 D major «La Gran» D944 de Franz Schubert (I andante– allegro ma non troppo, II andante con moto, III scherzo. Allegro vivace –Trio, i IV finale– allegro vivace). Segons explica, Gossmann, la Simfonia núm. 8 D major, coneguda com «La Gran», va ser l’última simfonia que va escriure Franz Schubert. «Encara que durant la vida de Schubert la simfonia ni tan sols es va estrenar, avui dia està considerada com una de les obres més rellevants en tota la història de la música».

AFA Alacant

L’Associació d’Alzheimer d’Alacant (AFA Alacant) naix l’any 1992 amb l’objectiu d’ajudar malalts i familiars d’Alzheimer, i de promoure la investigació de la malaltia. Durant aquests anys, AFA Alacant ha augmentat de manera exponencial les seues activitats al servei dels malalts, amb la finalitat de retardar tot el possible l’avanç d’una malaltia que no té cura. Actualment, aquesta associació es configura com el principal referent en el tractament de les malalties neurodegeneratives arreu de les comarques d’Alacant, i com a tal, presta un servei sociosanitari especialitzat, tant als usuaris com als seus familiars, centrat en les persones i en el respecte a la seua dignitat i als seus drets.

Manuel_Latorre_OFUA

Manuel Latorre

Manuel Latorre naix a Catral (Baix Segura), on comença els seus estudis en la Societat Unió Musical La Constancia de Catral. Continua els seus estudis en el Conservatori Professional Municipal d’Almoradí amb els professors Moisés Gil i José Manuel Escobar. Actualment és estudiant del Conservatori Superior de Música Òscar Esplà d’Alacant amb el professor, José Ibáñez, i des de 2011 és estudiant de la càtedra de trompeta de la Brass Academy Alacant amb el professor titular, Rudi Korp. Ha sigut membre i realitzat col·laboracions amb orquestres i agrupacions com: Orquestra Filharmònica de la Universitat d’Alacant, Orquestra Simfònica Ciutat d’Elx, The World Orchestra, Orquestra Freixenet Regna Sofia, Orquestra Simfònica de la Regió de Múrcia, Schleswig-Holstein Musik Festival i el quintet de metalls ThinkingBrass.