El MUA inaugura l'exposició "Disseny japonès actual: 100 exemples"

Disseny_JaponesActualAlacant. Dimecres, 14 de febrer de 2018

«Disseny japonès actual: 100 exemples» és el títol de l’exposició que es podrà visitar des de demà dijous, 15 de febrer, dia de la inauguració, fins al pròxim 22 de març, al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA). Una mostra que conjuga la modernitat del Japó amb la tradició.

L’exposició, oferida per la Fundació Japó, Madrid, aterra al Museu de la Universitat d’Alacant amb una col·lecció que integra els nous corrents estètics amb l’artesania tradicional nipona, i que intenta mostrar una visió diferent sobre la cultura i la vida quotidiana japonesa.

La mostra serà inaugurada demà dijous 15, a les 19.00 hores, i comptarà amb la presència del vicerector de Relacions Internacionals, Juan Llopis, acompanyat de Keiko Ozaki, subdirectora de la Fundació Japó.

«Disseny japonès actual: 100 exemples» pretén acostar-nos a la societat japonesa actual a través del punt de vista del disseny. La mostra, d’un centenar de peces, reflecteix la dualitat de la societat japonesa, ja que integra les tècniques artesanals amb els nous corrents d’avantguarda per a crear peces de disseny úniques.

La Fundació Japó és una organització pública especialitzada i va ser fundada el 1972 amb el propòsit de promoure l’entesa internacional a través de l’intercanvi cultural. Ha dut a terme programes en una varietat de camps, participa en el diàleg internacional a través d’intercanvis artístics i culturals i promou l’ensenyament de l’idioma japonès a l’estranger, a més de donar suport als estudis japonesos i a l’intercanvi intel·lectual. Amb la finalitat de millorar la comprensió de les arts i la cultura japoneses a través de les arts visuals, la fundació col·labora amb museus estrangers en una àmplia gamma d’exposicions que van des de les arts tradicionals fins a les arts contemporànies.

Disseny_JaponesActual1 Disseny_JaponesActual2