El MUA dedica l'exposició anual dels seus fons a les "Notes de Color"

El color és el llenguatge que permet una comunicació sensitiva més enllà de les paraules i aquesta proposta expositiva ho evidencia a través de l’obra de 17 artistes

Panoramica_Notes_color

Alacant. Divendres, 29 de setembre de 2017

Un any més, coincidint amb l’inici del curs, el MUA renova l’exposició dels seus fons. La col·lecció del museu universitari, integrada per més de 1.600 creacions contemporànies, es mostra periòdicament atenent a criteris tècnics, materials i sobretot temàtics. La llar, el paisatge, l’art social o la destinació han sigut els eixos vertebradors de les últimes mostres. Enguany, els tècnics del MUA han triat el color com a protagonista perquè, com afirmen, “La llum es reflecteix en els objectes i es torna en color, es converteix en estímul sensorial i manifest de la riquesa del món que ens envolta. Els colors influeixen sobre l’ànima, d’ací la seua essencialitat com a medi artístic per a l’expressió formal i emocional. Més enllà del dibuix que dóna forma, el color té la capacitat de donar vida al que representa”.

Amb el títol “Notes de Color” aquesta exposició, que podrà visitar-se a la sala Arcadi Blasco del MUA fins al 29 de juliol del 2018, evidència a través de l’obra de 17 artistes que el color és el llenguatge que permet una comunicació sensitiva més enllà de les paraules: Joan Miró i Albert Agulló fusionen art i literatura en obres en les quals expandeixen visualment la poesia de Takiguchi i Gamoneda respectivament. La gamma cromàtica en ocasions és un termòmetre que mesura la temperatura visual, i així es pot apreciar en “Las Cuatro Estaciones” d’Eusebio Sempere, en l’aquarel·la de Silvia Viñao, en l’acrílic de Gaspar Jaén o en les fotografies de Carratalá i Angel G. Catalá. Des de la malenconia i el record, Ana Peters i Arcadi Blasco empren el color per a aprofundir en l’expressió de les emocions. Eduardo Chillida i Joaquín Michavila conceben la composició tonal com una combinació de massa, pes i equilibri. Hernández Mompó i Montserrat Albert aprofiten amb un gran encert el colorit per a evocar la infància. María Chana, en les seues aquarel·les, desplega un joc de grafismes i aiguades interessant. Mónica Buch experimenta, en creacions tornassolades, amb els efectes òptics i la geometria. Dis Berlin, amb el seu collage, ens ofereix una vertadera explosió còsmica de formes i colors. La mostra es completa amb la suggeridora i misteriosa fotografia de Marco Algovia.

L’Àrea Didàctica del MUA, de la mà dels seus responsables Remedios Navarro i David Alpáñez, han dissenyat una proposta didàctica al voltant d’aquesta exposició que inclou una visita guiada a la mostra i el taller “Color = Emoció” (des del 2 d’octubre de 2017 a l’11 de maig de 2018, per a estudiants d’infantil a batxillerat i educació especial). Després de visitar l’exposició, el taller consistirà en l’elaboració de creacions plàstiques en les quals el color es convertirà en el vehicle per a l’expressió d’emocions i sentiments. L’activitat variarà segons l’edat dels participants, i s’adaptaran els continguts als diferents nivells educatius.