El Museu de la Universitat d'Alacant organitza del 12 al 16 de setembre, "Retroconsoles Alacant 2017"

RCA2017

Alacant. Dilluns, 11 de setembre de 2017

Retroconsoles Alacant és un esdeveniment dedicat a la retroinformàtica, que enguany compleix la cinquena edició, i en el qual es podran gaudir d’exposicions, xarrades, conferències, taules redones, debats, un concert, visites guiades, tallers i mercats ambulants. Una jornada oberta a tothom on l’experiència, la solidaritat i l’educació es donen la mà per a transmetre el coneixement de l’anterior generació de professionals als nous i futurs creadors de videojocs.

L’esdeveniment començarà demà dimarts 12 de setembre, de 10 a 20 hores, a la sala el Cub de MUA, amb l’exposició estrella de l’esdeveniment “45 anys de videoconsoles” una mostra integrada per més de 300 peces poc conegudes de videoconsoles, accessoris, i videojocs procedents de diferents països del món. El recorregut expositiu mostra la història del videojoc des dels anys 70 fins a l’actualitat. Aquest mateix dia, a més d’aquesta exposició, també podrà visitar-se la mostra d’il·lustracions relacionades amb els videojocs “Retrogamer Wall”. Les dues exposicions estaran obertes al públic fins al dissabte 16, dia que comença la jornada.

El dissabte 16 des de les 10 a les 20 hores, estan assegurades deu hores consecutives de diversió amb esment especial per a “Videojocs x Aliments”, una iniciativa solidària promoguda per ASUPIVA (associació sense ànim de lucre d’usuaris de PC, Internet, Videojocs i Arcade) on els visitants podran adquirir en el seu estand videoconsoles, jocs i accessoris amb quilos de menjar no perible. Tot aquest menjar serà destinat als més necessitats, a través de la donació a bancs d’aliments.

També estarà en marxa, tota la jornada, el “Mercadillo retroconsoles” on els assistents podran gaudir dels més de 30 expositors que ompliran el Museu de la Universitat d’Alacant, amb centenars d’ordinadors, consoles i màquines arcade que estaran a la disposició d’aquells que vulguen jugar, rememorar videojocs clàssics i conèixer els més moderns.

Diferents xarrades, tallers i podcast completaran el disseny del programa, amb unes propostes interessants, entre les quals destaca la xarrada “Crear videojuegos para Amstrad CPC y ganar el # CPCRETRODEV” d’11:00 a 12:20 hores, impartida a la sala polivalent del MUA, per Toni Ramírez, guanyador de les edicions anteriors de #CPCRetroDev 2015 i 2016, un concurs de programació de jocs per a Amstrad CPC. De les 12:40 a les 14:00 hores, en la mateixa sala, tindrà lloc “Podcast especial retroconsolas Alicante”, un enregistrament en directe amb la participació de Retro Entre Amigos i Javi Ortiz d’El Mundo del Spectrum. De vesprada, de 16:00 a 17:20, podrem assistir a la xarrada “Creando música de videojuegos en 8 bits” amb José A. Martín (Creepsoft), compositor de Rescat Atlàntida, AMC i PC Futbol, entre d’altres. De les 17: 40 a les 19:30 començarà el taller “Desenvolupament de videojocs Mega Drive”, impartit per @PocketLucho d’@1985Alternativo, aquesta jornada requereix preinscripció prèvia en la web de l’esdeveniment www.retroconsolas.es i, serà necessari portar un ordinador portàtil propi amb Windows. A la mateixa hora, a la Biblioteca del MUA, es podrà assistir a la taula redona titulada “Cinema i videojocs” i la presentació del nou nombre de la revista “Quaderns de cine”, que tindrà la participació de Fran Matéu (director de cine i guionista), Kevin Díaz (historiador), Mario-Paul Martínez (doctor en cine i videojocs) i Miguel Ángel Lozano (professor de la Universitat d’Alacant).

L’exposició i la jornada han sigut organitzades pel Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), l’Escola Politècnica Superior de la UA, ASUPIVA (associació sense ànim de lucre d’usuaris de PC, internet, videojocs i arcade), la càtedra Santander-UA, Transformació Digital, Videojocs x Aliments i la marca registrada de videojocs de la Universitat d’Alacant, ByteRealms.